Jak zmienić ekran logowania w Windows 7?

18 Marzec 2009

Kompilacja 7057 Windows 7, która wyciekła do Sieci, umożliwia zmianę ekranu logowania. Osobiście nie mam tego buildu (ostatnią kompilacją, udostepnioną testerom jest build 7048). W Internecie można znaleźć sporo opisów, które podpowiadają jak zmienić tło ekranu logowania we wspomnienej edycji systemu. Ja postanowiłem pogrzebać w mojej kompilacji i zobaczyć czy uda mi się to także osiągnąć.

Po pierwsze należy uruchomić edytor rejestru, przejść do klucza HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication, a tam do LogonUI\Background i odnaleźć wartość Dword OEMBackground (u mnie jej nie było, musiałem ją stworzyć), następnie ustawić ją na 1. W kolejnym kroku przechodzisz do katalogu %windir%\system32\oobe\info\backgrounds. W mojej kompilacji, w folderze oobe tego nie było. Utworzyłem więc wspomniane katalogi. Później wybierasz zdjęcie, zmieniasz jego nazwę na backgroundDefault.jpg i kopiujesz do katalogu \backgrounds. Uruchom ponownie komputer. No i? Mi się udało! :-) Podczas logowania i zamykania systemu spogląda na mnie ten ktoś…

Kilka uwag jeszcze. Plik backgroundDefault.jpg musi być w rodzielczości twojego pulpitu (inaczej Ci się „rozlezie”). Druga sprawa: nie może ważyć więcej, niż 256 KB (w przeciwnym wypadku system go nie będzie ładował).

Może komuś z Was uda się to samo w pierwszej becie Windows 7? Jeśli tak, to dajcie mi znać.

To tyle, fotkę wrzucę Wam później ;-)

Update: dołączam obiecane zdjęcia, a dzięki uprzejmości Andrzeja dowiedziałem się, że trick działa również w kompilacji 7000. Tak więc do dzieła.

Spersonalizowany ekran logowania w Windows 7

To samo zdjęcie towarzyszyć Ci będzie podczas zamykania systemu

Odpowiedzi: 37 to “Jak zmienić ekran logowania w Windows 7?”

  1. Andrzej said

    Sprawdzilem na Windows 7 build 7000 – dziala bez problemu ;-)

  2. Dawka said

    Tak też podejrzewałem, dzięki za info ;-)

  3. grandmaniek said

    Na najnowszym buildzie (7057) nie było tylko katalogu \info\backgrounds Poza tym to naprawdę świetna wiadomość :-) Również obrazek zmieniony i prezentuje się znakomicie :D Dzięki wielkie za przekazanie informacji i pozdrawiam serdecznie :-)

  4. I'm Linux said

    Witam,
    Nie chcę nikogo obrazić, więc postaram się delikatnie… Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić CZYM SIĘ TUTAJ ZACHWYCAĆ!!! Od dawana wiadomo, że winda (windows XP, Viśta(Wioo) i ta cała -7) jeździ tylko w dół bo do góry nie da rady, ale jeśli się pojawi jakaś beznadziejna funkcjonalność (która de facto w „innych” systemach była już baaaardzo dawno temu) to ludzie od wind :) robią z tego jakieś święto.

    Przepraszam jeśli kogoś uraziłem swoją wypowiedzią, ale po prostu nie wytrzymałem.

    Pzdr.
    Wasz TUX ;)

  5. owc@ said

    Bez grzebania w rejestrze tez idzie …
    Geniusze ..
    wypróbujecie sobie jakis do zmiany z Visty bezproblemowo oszło i to na 7000

  6. aaaa said

    Na b. 7022 działa bez zarzutu.

  7. hojdi said

    Witam mam problem mam sevena 7057 wpisuje regedit i jak otwiera mi się okno szukam wpisu klucza klucza HKLM\….proszę o pomoc wszystkie wpisy zaczynają się na HKEY nigdzie nie ma klucza HKLM\

  8. Dawka said

    HKLM = HKEY_LOCAL_MACHINE ;-)

  9. turizm said

    Tutaj już jest program do zmiany takiego ekranu.
    http://www.windowseven.pl/zmiana-logowania-windows7/

  10. divest said

    na b.7100×86 ten program nie dziala (przynajmniej u mnie)

  11. […] informacji związanych z wirtualnymi dyskami VHD w tym systemie. Tak więc takie tematy, jak “Jak zmienić ekran logowania w Windows 7“, ”Jak zainstalować Windows 7 na dysku VHD?” czy “Instalacja Windows 7 […]

  12. XXXXXX said

    A jak w C:\WINDOWS\system32\oobe\ nie było info\backgrounds (kompilacja 7100) to czy da się później przywrócić oryginalny ekran?

  13. Dawka said

    Tak, jak najbardziej. Trzeba tylko usunąć plik backgroundDefault.jpg.

  14. bnq2 said

    dziala tez w 7600 tylko troszke inny klucz HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\Background reszta jak w opisie

  15. Koma said

    gdzie jest wogóle ten edytor rejestru?

  16. Dawid said

    Logo Windows + R i w oknie Uruchom należy wpisać regedit, następnie zatwierdzić klawiszem Enter.

  17. Koma said

    Dzięki.
    A jak już mam otworzone OEMBackground to gdzie mam ustawić na 1 miejscu? i gdzie znajduje się ten %windir%\system32\oobe\info\backgrounds. plik? bo jak go szukam to mi go nie znajduje?? a jezlei go wogóle nie mam to gdzie mam go utworzyć?

  18. Dawid said

    przeczytaj dokładnie opis: informacje te znajdują się w poradniku.

  19. Koma said

    Czytam czytam, 10 razy. i nie rozumiem.

  20. Dawid said

    wpis rejestru klikasz dwa razy myszą, i zmieniasz wartość z 0 na 1, następnie do wspomniannego katalogu kopiujesz plik obrazka z odpowiednią nazwą. co jest niejasne?

  21. […] – Jak zmienić ekran logowania w Windows 7? […]

  22. Andryu22 said

    Witam winie 7 32bit Działa ale na wersji 64 nie.

  23. Dawid said

    @Andryu22: dziwna sprawa, bo wersja systemu nie ma tutaj znaczenia (sam wykonywałem to na edycji 64-bitowej).

  24. hej a jesli chcę podczas zamykania mieć inny obrazek to jaką nazwę musi mieć plik ?

  25. Dawid said

    @Nina Matejkiewicz: niestety, ale nie ma takiej opcji. Grafika podczas zamykania jest taka sama jak na ekranie logowania.

  26. […] pozwalał modyfikować użytkowników końcowym tła ekranu logowania. Z czasem okazało się, że nie stanowi to większego problemu… Podziel się:Email Tablety · Windows · Windows 8 · ekran startowy […]

  27. ciiis said

    witam, ja mam taki problem ze ustawilam bez problemu i bez instalowania dodatkowych aplikacji inne tlo i nie pamietam jak wrocic do standardowego…moze ktos pomoc?

  28. It’s actually very complicated in this active life to listen news on Television, thus I only use the web for that reason, and take the most recent news.

  29. This is very interesting, You are a very skilled blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I’ve shared your website in my social networks!

  30. Marek said

    Zmień wartość na 0 w rejestrze

  31. And inside the course of such analysis, it emerges that each dollar spent inside the pursuit associated with an online degree is prone to increase one’s lifetime earnings many times fold.
    An appealing attractive website is essential in the technologically advanced and highly competitive market of current age, for
    the achievements business. If you’re still in a loss, you
    are able to contact the consumer care team either by email, live chat, or phone
    during standard west coast business hours.

  32. Complimenti per l’articolo, davvero interessante, spero tu possa pubblicare altre informazioni così interessanti in futuro, tornerò presto a leggerti. Buona giornata

  33. Your website must supply a clear message with a goal-oriented direction, setting
    you apart from your competition. She invites you to visit her site where she’s going
    to share a proven method to start an business online.

    If you’re still in a loss, you can contact the customer care team
    either by email, live chat, or phone during standard west coast
    business hours.

  34. You probably need a refresher on the useful tips
    every online company owner should find out about.
    The the fact is, people join MLM opportunities as a result
    of who introduced them. ” The company sees innovation as considered one of its core organizational competencies.

  35. Good day! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve
    worked hard on. Any recommendations?

  36. System kontroli wycieku wody Posejdon służy do wczesnego wykrywania i
    lokalizacji nieszczelności w systemie domów, mieszkań i instalacji przemysłowych.
    System blokuje przepływ wody, aby wyeliminować przyczyny nieszczelności i informuje o tym wypadku.

  37. Discuss the pricing in beginning and try to make
    sure that you banng best wedding discounts
    from the photographer your select. Nearly always
    the bride look excpectantly at heer father as if almost seeking approval forr one last time but the shot that many photographyers miss is the
    mother of the bride watching all this going on. A London wedding
    photographer being a professional is an expert in his job
    and has assistants to work along.

Skomentuj

