Microsoft mnie namierza?

19 Marzec 2009

Pamiętacie, jak wspominałem wam o mechaniźmie geolokalizacyjnym zintegrowanym z Windows 7? Zrobiłem to przy okazji, pisząc artykuł „7 powodów, aby znienawidzić Windows 7„. Domyślnie funkcja miała być wyłączona. Przyglądając się dogłębniej kompilacji 7048 zauważyłem, że funkcja jest… aktywna! A ja jej nie włączałem.

Czyżby więc gigant z Redmond nagle zmienił zdanie i postanowił „namierzać” użytkowników bez ich zgody?! No cóż. Jutro mam zamiar poprosić firmę o oficjalne stanowisko w tej sprawie. Powiem jedno – nie podoba mi się to, wam pewnie też (?)… Dodatkowo opcja, która odpowiada za powiadomienie użytkownika podczas pierwszego wykorzystania informacji geolokalizacyjnych przez programy jest wyłączona. Tak więc nie wiadomo co i kiedy tak naprawdę się dzieje.

Sensor, mechanizm geolokalizacyjny Windows 7 - ustawiony domyślnie na Enabled

Update: po kilku godzinach spędzonych na próbach dodzwonienia się do „firmy” i uzyskania odpowiedzi muszę powiedzieć, że wiem tyle co wiedziałem wcześniej. Miłe Panie z Microsoftu nie bardzo wiedziały o czym mówię, tak więc (wybierając dla siebie najlepsze rozwiązanie) przełączały mnie co chwilę do kogoś innego. Mam jednak też dobre wiadomości. Pierwszą z nich jest email od Piotra Kanowskiego (Intl Vendor), który obiecał mi, że Microsoft udzieli mi odpowiedzi już w poniedziałek – po tym, „jak tylko będziemy posiadali szczegółowe informacje na ten temat„. Zwróciłem się także z oficjalną prośbą wyjaśnienia tej sytuacji bezpośrednio do zespołu odpowiedzialnego za rozwój nowych okienek. Tak więc czekamy :-)

Odpowiedzi: 12 to “Microsoft mnie namierza?”

  1. Slashdub said

    Ciekawe jaka bedzie odpowiedz. Na razie to chyba pozostaje sledzenie polaczen wychodzacych do serwerow MS z wykorzystaniem firewalla, ewentualnie zablokowanie wszystkich polaczen wychodzacych :)

  2. Slashdub said

    W kompilacji 7000, ktora uzywam rowniez funkcja jest wlaczona, na dodatek nie ma nizej w ogole opcji o jakimkolwiek powiadamianiu…

  3. Dlaczego używasz kompilacji z 19 lutego zamiast najnowszej ?? ;)

  4. Dawka said

    Ponieważ do takiej mam dostęp ;-)

  5. Slashdub said

    No to czekamy dalej. Ciekawe tez, czy wypowiedzi obu stron beda podobne :)

  6. Drakon said

    Wyrzuć Windows. Zainstaluj linuksa. Najgorszy linux jest bowiem znacznie lepszy niż najlepszy Windows. I przy okazji, to Ty śledzisz, a nie jesteś śledzony. I co ważniejsze możesz sobie distro zindywidualizować w kilkanaście minut.

    Czy ktoś wybiera w sklepie robaczywe jabłka, żeby się z nimi męczyć?

    Tak robią zwolennicy Windowsa. Sami szukają zarobaczonego systemu operacyjnego z wbudowanym malwarem.
    :)

    No bardzo serdecznie współczuję…

  7. Slashdub said

    A Ciebie zwolenniku Lajnuksa nikt nie prosil o zdanie. I przestan tu smiecic, jesli nie masz nic sensownego do powiedzenia.

  8. Dawka said

    @Drakon: Linuksa także używam, nie oznacza to, że wyrzucę Windows ;-) Tak więc dziękuję za poradę, jednak nie skorzystam.

    @Slashdub: spokojnie, każdy ma prawo tutaj wypowiedzieć się :-)

  9. z tymże Slashdub ma rację. Fanatyczni linuksowcy wypowiadają się, choć kompletnie nie rozumieją tego, że my INTERESUJEMY się nowymi dystrybucjami lunksa. I uzywajcie swoich Fedor i uBuntów razem z Firefoxami… i zostańcie przy tym, co PRAWIE działa…. co do działania potrzebuje 2 godzin kompilacji jądra… sorr.. postoję i poczekam na Win7

  10. Dawka said

    @konieckropka: …właśnie tak zaczyna się większość wojen, które toczycie w komentarzach pod aktualnościami ;-)

  11. […] maj 2009 Pamiętacie o moim odkryciu związanym z wbudowaną w Windows 7 geolokalizacją? W końcu znalazłem trochę czasu, aby przyjrzeć się działaniu modułu. Moje doświadczenia […]

  12. fds said

    mysle ze ms gowno interesuje gdzie jestes

Skomentuj

