Windows 7 z natywnym wsparciem dla ODFu

23 Marzec 2009

Dokonałem ostatnio zadziwiającego odkrycia. Okazuje się, że Windows 7 wspiera ODF (nie mam pojęcia jak mogłem to wcześniej przeoczyć – dla was to pewnikiem żadna nowość…). Możliwy jest (z użyciem WordPada) nie tylko odczyt, ale i również zapis w tym formacie. Zaskakujące! :-)

Konkurent OOXMLa zaznaczył w końcu swą obecność w produkcie Microsoftu, dotychczas wspierany był w Offisie, ale wymagało to instalacji bezpłatnej wtyczki opracowanej przez Suna. Teraz mamy do czynienia z obsługą natywną. Co ciekawe funkcjonalność tą otrzymają wkrótce także Office 2007 (wraz z dodatkiem SP2) oraz Office 14 (o którym więcej przeczytacie w artykule pt.: „Microsoft Office 14 – następny Office za darmo?„, w kwietniowym numerze PC Worlda). Tym samym zniknie w końcu problem z wymianą formatów pomiędzy różnymi systemami, gdyż OpenOffice.org zapewnia już obsługę xml-owych dokumentów Microsoftu.

W Windows 7 bez problemu zapiszesz dokumenty w formacie ODT

Oczywiście wbudowany edytor tekstu w Windows wspiera także OOXML (a jakże inaczej). Dla mnie rewelacja.

Odpowiedzi: 3 to “Windows 7 z natywnym wsparciem dla ODFu”

  1. gigi said

    Wstyd się przyznać, ale ja też nie zauważyłem. A na Windows 7 używam OpenOffice.org :) Cóż, trzeba będzie się jeszcze bliżej przyjrzeć Windows 7…

  2. Dawka said

    To prawda, Windows 7 kryje jeszcze mnóstwo sekretów ;-)

  3. […] w tym także ukrytych, o których nie wiemy – potwierdza to chociażby mój niedawny zapis pt. Windows 7 z natywnym wsparciem dla ODFu. Zastanawialiście się kiedykolwiek dlaczego tak jest? Po prostu są pewne funkcje, o których […]

Skomentuj

