Touchless to dobry projekt

11 Kwiecień 2009

Jakiś czas temu pisałem o prototypie Touchless, jednak jakoś wtedy mnie nie zaintrygował. Obecnie siedzę nad artykułem o… czymś alternatywnym (więcej na razie wam nie powiem) i postanowiłem ponownie sięgnąć po ten projekt Microsoftu autorstwa Mike’a Wassermana (nie ukrywam, że dlatego, iż doskonale wpasowuje mi się do wspomnianego artykułu).

Czym jest Touchless? To prototyp udostępniony w witrynie OfficeLabs, którego założeniem jest danie użytkownikowi doświadczeń Multi-Touch (bez potrzeby nabywania drogiego sprzętu z ekranem dotykowym). Jedyne co potrzebujesz, to kamera internetowa i kolorowy znacznik, np. flamaster. Touchless dostępny jest za darmo. Microsoft udostępnił zarówno SDK dla deweloperów, który pozwola im przygotowywać aplikacje oraz demo prezentujące mozliwości projektu – do pobrania z witryny CodePlex.

Projekt zdaje się być nieco niedocenionym wśród programistów, a przecież Touchless to rewelacyjne rozwiązanie, które umożliwia interakcję z komputerem bez użycia myszy. Mam nadzieję, że wkrótce sie to zmieni i wybrani twórcy opublikują własne projekty oparte na tym prototypie Microsoftu.

Touchless to świetny projekt, ale jeszcze niedoceniony

Tymczasem sami możecie sprawdzić jak to działa. Wystarczy pobrać tylko ten plik i odpalić TouchlessDemo.exe. ;-)

Jedna odpowiedź to “Touchless to dobry projekt”

  1. […] się na witrynie CodePlex.com. Pobierałem stamtąd aplikację Touchless, o której zresztą wspominałem kilka dni temu. Postanowiłem jednak dogłębniej przejrzeć zawartość wspomnianej […]

Skomentuj

