CodePlex, czyli Open Source wg Microsoftu

14 Kwiecień 2009

Przy okazji ostatniego artykułu, który pisalem do papierowej edycji magazynu, znalazłem się na witrynie CodePlex.com. Pobierałem stamtąd aplikację Touchless, o której zresztą wspominałem kilka dni temu. Postanowiłem jednak dogłębniej przejrzeć zawartość wspomnianej strony.

CodePlex to witryna, na której umieszczane jest wolne oprogramowanie Microsoftu (tak, tak – nie trzeba za nie płacić!). Sam pomysł w moich odczuciach jest jakby rekawicą rzuconą w stronę SourceForge.net. No, ale mniejsza o to. Okazuje się, że CodePlex to prawdziwa kopalnia ciekawych programów. Wybrałem dla was kilka perełek i przedstawiam je poniżej.

  • File Router – przydatny dla wszystkich bałaganiarzy. Aplikacja umożliwia monitorowanie oraz automatyczne przenoszenie konkretnych plików do wskazanej lokalizacji, np. filmów avi czy mov do katalogu Filmy. Bardzo ciekawe. Polecam
  • MicroMonitor – leciutki klient dla fanów Twittera, czyli nie dla mnie, ale może komuś się przyda ;-)
  • Syncr Contacts – umożliwia synchronizację listy kontaktów pomiedzy różnymi systemami, programami i usługami
  • Expense Tracker – dla oszczędnych
  • Showroom – programik pozwala ustawić na pulpicie animację złożoną z wielu, następujących po sobie zdjęć – podobnie jak w Windows 7
  • DeskTrace – rejestruje i zapisuje sekwencje z pulpitu Windows. Potem można to odtworzyć – przydatne podczas tworzenia filmików nistruktażowych lub prezentacji

Odpowiedzi: 2 to “CodePlex, czyli Open Source wg Microsoftu”

  1. […] w zeszłym roku wspominałem wam o kilku ciekawych projektach, które znalezłem na stronie codeplex.com. Wczoraj z kolei natrafiłem na kolejny projekt, który nazwano Mosaic Project. Mosaic to nic […]

  2. related web page said

    Howdy, I found your blog by using Yahoo and google when evaluating a comparable issue, your website came upward, it appears good. I’ve got bookmarked so that you can favorites|added onto the book marking.

Skomentuj

