Virtual WiFi w Windows 7

12 Listopad 2009

W Windows 7 Microsoft zaimplementował technologię Virtual Wifi, która została opracowana przez dział Microsoft Research. Umożliwia ona korzystanie z drugiego, wirtualnego adaptera sieci bezprzewodowej. Pytanie tylko: po co komu dwie karty WiFi w komputerze? Dla przykładu załóżmy, iż chcesz bezprzewodowo udostępnić Internet drugiej maszynie, również z wykorzystaniem… sieci bezprzewodowej. Wtedy jak znalazł.

W moim przypadku „zwykły” adapter WiFi odpowiada za połączenie z Internetem, a wirtualny pracuje jako hotspot pod kontrolą aplikacji Connectify. O konfiguracji pisać nic tutaj nie będę. Po prostu do dyspozycji masz dwa kontrolery logiczne, które należy skonfigurować wedle własnych potrzeb. I tyle. Niestety, potrzebne są odpowiednie sterowniki – zgodne z tą technologią. Intel udostępnił dopiero na początku tego miesiąca drivery wspierające Virtual WiFi (do pobrania zarówno w wersji x86, jak i x64). Jeśli twój laptop oparty jest na platformie Centrino 2, to pozostaje mi już tylko życzyć miłego korzystania z kolejnej (może nie rewolucyjnej, ale bardzo przydatnej) funkcji nowych okienek.

Virtual WiFi w Windows 7 oddaje do dyspozycji drugi logiczny kontroler sieci bezprzewodowej

Odpowiedzi: 5 to “Virtual WiFi w Windows 7”

  1. Kwas said

    Wie ktoś jak uruchomić tą kartę wirtualną posiadam kartę intela Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN i mam zainstalowany najnowszy sterownik ze strony intela dedykowany pod WIN 7

  2. Dawid said

    @Kwas: Jeśli moduł jest zgodny z tą technologią i zaintsalowany jest odpowiedni driver, to adapter Virtual WiFi włącza się automatycznie. Jeśli go nie widzisz w dostępnych połączeniach, to być może twoja karta nie wspiera tej technologii…

  3. maliniak said

    Witam. u mnie wszystko działa ok i pięknie jest ale nie przydatne. mi by bardziej pasowało łączenie się z dwoma punktami dostępowymi sieci bezprzewodowej. Pytanie tylko jak tego dokonać…

  4. pedro1p said

    odbierałem udostępniony sygnał przez Wifi niestety był bardzo słaby,niepomogła antenka w praktyce mogłem przeglądac tylko strony.Kupiłem karte uruchomiłem bez anteny teraz mam internet z sygnałem na ful,działa jak na moje wymagania dobrze.Jestem świerzym użytkownikiem chciałbym rzebyś to sprawdził i czym sie ten wzmacniacz je,niechce komuś zwalniać neta bo będzie po udostępnieniu.Prosze o odpowiedz na mój imeil

  5. Darek said

    HotSpot uruchamia się z cmd na poziomie administratora. Trzeba wpisać komendy:

    netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=(nazwa sieci) key=(hasło)
    netsh wlan start hostednetwork

    Do zatrzymania pracy wpisujemy:

    netsh wlan stop hostednetwork

Skomentuj

