Jak uniknąć cła?

3 Grudzień 2009

Wczoraj przytrafiła mi się niemiła niespodzianka. Mianowicie otrzymałem paczkę od znajomego z USA wraz z płytami. Niestety, kolega zapomniał wyciągnąć wydrukowanej faktury z wyciągiem z PayPala za przedmioty. Skończyło się to tak, że wczorajszego dnia otrzymałem w końcu upragnione winyle, ale… musiałem zapłacić cło.

Do czego zmierzam. Chodzi o to, że tak naprawdę można tego uniknąć, również kupując przedmioty za daleką granicą w sklepach czy na eBayu. Jak to jednak zrobić?! Po pierwsze zawartość pojedynczej paczki nie może być wyższa niż 100 czegoś tam, np. dolarów. Jeśli więc zamawiasz kilka towarów, to warto poprosić w sklepie, aby rozbili zamówienie i wysłali przedmioty w kilku paczkach. Na pewno wyjdzie taniej niż jedna paczka, ale z fakturą od celników… Innym, świetnym sposobem jest poproszenie o adnotację „gift” na paczce. Wtedy, nawet jeśli przesyłka będzie ubezpieczona na daną kwotę, to celnicy nie będą mieć podstawy do naliczenia opłaty celnej.

Pomyślałem, że może komuś ta wiedza się przyda :).

Skomentuj

