Google Goggles – pierwszy test

8 Grudzień 2009

Google Labs udostępniło nowe narzędzie do wyszukiwania bazujące na zdjęciach przedmiotów. Postanowiłem sprawdzić, jak to działa w praktyce. Tak więc pobrałem Goggles dla Androida (dostępny dla telefonów z systemem od wersji 1.6) i wykonałem pierwszą fotkę (butelka po żubrze). Następnie wykonane zdjęcie poddane zostało skanowaniu (podwójnemu). Niestety, przedmiot nie został rozpoznany. Złapałem więc pierwszego lepszego winyla z półki i zrobiłem to samo. I po chwili… zwrócone zostały wyniki wyszukiwania – poprawne!

Wynik poniżej. Jak dla mnie rewelacja, choć wiadomo, że Goggles wymaga jeszcze dopracowania, ale z czasem będzie można liczyć na coraz lepsze wyniki wyszukiwania wizualnego. Potencjał tego rozwiązania jest wg mnie nieograniczony.

Skomentuj

