Linux i żona – dzień drugi

9 Grudzień 2009

Wczoraj „zaoferowałem” żonie tygodniowy kurs obsługi wolnego oprogramowania. Nie ukrywam, że nieco na siłę ;-). Jednak mus to mus i po pierwszym dniu się nie poddałem (a byłem blisko).

Jak wyglądał dzień dzisiejszy? Zaczęło się od tych samych słów: „gdzie moje gg?”. Jednak po chwili obcowanie z Kadu przypadło jej do gustu. Żona zainstalowała następnie sobie świeżutkiego Thunderbirda 3 oraz – uwaga – VirtualBoxa :-). Ten drugi w oczywistym celu. Po to, aby zainstalować doń Windows XP. Świetnie – pomyślałem… moje próby spełzły na niczym? Tak mi się wydawało, gdy usłyszałem, że od teraz z Ubuntu będzie korzystać w ten sposób – aplikacje będą uruchamiane w oknie wirtualnej maszyny. Nie udało się więc?! Nic bardziej mylnego. Okazało się, iż żona posiada kilka aplikacji, których po prostu potrzebuje, a są one dedykowane jedynie Windows. Uff, chodziło więc o kilka programów.

Widzę, że dziś jest już znacznie lepiej niż wczoraj, kiedy to po prostu unikała komputera. Przed nami jeszcze 5 dni i mam nadzieję, że usłyszę po ich upływie coś innego niż to co dziś wieczorem: „zamienimy się?” ;-)

Update: przeglądnąłem właśnie statystyki bloga i dziś został zanotowany 250% wzrost czytelnictwa w stosunku do średniej z poprzedniego miesiąca. Zauważyłem także, iż na drugim miejscu uplasował się cykl z serii Linux i żona. Miło :-)

Odpowiedzi: 4 to “Linux i żona – dzień drugi”

  1. Wojciech said

    Szkoda tylko Dawidze że zmuszasz do tego innych, a sam nie korzystasz ;) Swoją drogą jakich programów brakuje?

  2. Dawid said

    Wychodzę z założenia, iż już w życiu się nakorzystałem :) Nie chodziło o jakieś braki, po prostu soft, którego nie ma dla Linuksa, np. SPSS.

  3. Wojciech said

    There´s some alternatives for linux though.

    Salstat http://salstat.sourceforge.net/
    PSPP http://www.gnu.org/software/pspp/pspp.html
    R http://www.r-project.org/
    Macanova http://www.stat.umn.edu/macanova/

    Some of them are in the repositories. I haven´t tried any of them tough

    źródło http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=33052 ;)

  4. Dawid said

    Taa… i kolejne schody ;-)

Skomentuj

