Windows Home Server Vail – w oczekiwaniu na „właściwe” testy

16 Luty 2010

Kilka dni temu w moje ręce wpadła wersja Community Technology Preview drugiej odsłony Windows Home Server. Jak wspominałem ostatnio, system ten darzę wielkim szacunkiem i po otrzymaniu od Microsoftu pierwszej edycji OSu dodam, że mój domek się z nią nie rozstaje. WHS pracuje na dosyć leciwym już „blaszaku”, ale z powierzonych zadań wywiązuje się znakomicie.

Wkrótce spodziewać się można „oficjalnych” testów Vaila, postanowiłem jednak już teraz przyglądnąć się jego możliwościom. Tak też uczyniłem, a moje spostrzeżenia będziecie mogli wkrótce przeczytać na łamach PC Worlda. Teraz wspomnę tylko, że niestety nowy domowy serwer Microsoftu dostępny będzie jedynie na komputery z procesorami obsługującymi architekturę x64 (bazuje na Windows Server Standard R2 w wersji 7600, a więc RTM). Dodam, że system pracuje bardzo stabilnie i ma sporo nowości, m.in. wspiera grupy domowe z Windows 7, ma przebudowany Dashboard i… oferuje interfejs Aero, co jest w sumie ciekawostką w systemach serwerowych.

Ciekaw jestem tylko czy będzie tak jak z poprzednią wersją WHS i nabyć go będzie można wyłącznie w formie preinstalowanej na serwerach typu Media Smart… Poniżej jeden zrzut ekranowy, a więcej info wkrótce w magazynie PC World.

W sumie to już marzy się mi ten system jako podstawa mojej małej sieci komputerowej… Niestety, nie obejdzie się bez wymiany „domowej roboty” serwera, gdyż ten oparty jest na starszym procesorze 32-bitowym.

Update: artykuł o WHS Vail w PCWorld.pl.

Skomentuj

