Geosense dla Windows 7, czyli lokalizowanie bez GPSa

18 Marzec 2010

W Windows 7 zadebiutował mechanizm lokalizacyjny, o którym zresztą (i kontrowersjach w około niego) pisałem już kilka razy. Niestety, bez urządzenia typu GPS (dodatkowo z odpowiednim sterownikiem zgodnym z modelem Sensor Windows 7) wydawał się on być bezużyteczny. Postanowiłem wrócić do tematu i poszukać stosownej aplikacji opartej na triangulacji IP, która umożliwi wykorzystanie tej funkcji systemu i… znalazłem :-).

Geosense jest aplikacją opracowaną przez dwóch znanych blogerów IT: Longa Zhenga (www.istartedsomething.com) oraz Rafaela Rivera (www.withinwindows.com). Z oboma panami miałem zresztą okazję niejednokrotnie pokonwersować poprzez e-mail. Geosense, obecnie w wersji 1.1 umożliwia znacznie więcej od prototypu (1.0), który wydany został na początku marca.  Sensor ten umożliwia lokalizowanie właśnie na podstawie wspomnianej triangulacji IP i wykorzystany może być przez takie aplikacje, jak gadżet pogody czy wyszukiwarkę Bing.

Po  instalacji dodatku trzeba go jednak wpierw uaktywnić. Jeśli ktoś śledził mojego bloga od mniej więcej roku, to będzie wiedział, że w wersjach testowych systemu nie musi tego robić ;-). W tym celu należy przejść do Panel sterowania | Sprzęt i dźwięk | Czujniki lokalizacji i inne, zaptaszyć opcję Włączone i potwierdzić kontrolką Zastosuj. Działanie sprawdzić można włączając chociażby wbudowaną w Windows 7 „pogodynkę” i w opcjach zaznaczyć Znajdź lokalizację automatycznie.

Odpowiedzi: 7 to “Geosense dla Windows 7, czyli lokalizowanie bez GPSa”

  1. 123 said

    jak narazie działa. fajny bajer, thx. chociaz czuje sie troche ‚sledzony’ ;p

  2. Tomek said

    tak dziala ale jedno ale nie znajduje mojego miasta tylko inne co jest 30 km odemnie :/

  3. Dawid said

    No fakt, z dokładnością tego rozwiązania jest różnie ;-)

  4. NIEUMARLY said

    Ludziska mam pytanie.
    Jak się nazywa ten gadżet z pogodą na górze.
    Szukam go od tygodnia i nie wiem jak się nazywa,
    Jest pełno innych pogodynek ale według mnie ta jest najlepsza.
    Poproszę o nazwę lub link.
    Z góry dziękuję.

  5. daniel said

    to gadżet systemowy windowsa visty i 7 nieda sie go pobrać na inne systemy

  6. waldi8012 said

    a mi pzrstał działać i wyskakuje błąd (Kod43)

  7. Marek said

    A u mnie cały czas pokazuje czujnik wyłączony,a jest włączony

Skomentuj

