IE 9 Platform Preview nr 2

5 Maj 2010

W połowie marca br. Microsoft udostępnił pierwszą wersję poglądową następcy IE 8. Dziś gigant z Redmond wydał kolejny build testowy przeglądarki, oznaczony nr 1.9.7.7.66.6000. Oczywiście nie omieszkałem wypróbować nowej wersji.

Nieco szerzej o IE 9 Platform Preview pisałem w marcu br., tym samym nie będę już wspominał o nowościach, bo tych w nowszej wersji… po prostu nie ma. Oczywiście, gdy patrzymy z punktu zwykłego użytkownika. Deweloperzy natomiast doczekali się kilku nowych narzędzi. Ważnym faktem są jednak kolejne udoskonalenia silnika renderującego, co widać w testach wydajności. Microsoft chwali się swoimi wynikami, ale ja postanowiłem przeprowadzić własne testy.

Nowa wersja uzyskuje rzeczywiście jeszcze lepszy wynik w teście Acid3 (68 punktów, gdzie IE 8 ma zaledwie 20 punktów), jednak do czołówki przeglądarek jeszcze daleko. Na uwagę zasługuje jednak wzrost wydajności podczas renderowania HTML5 z wykorzystaniem GPU (o odpowiednich wpisach do rejestru wymaganych w tym celu pisałem w marcowym poście). Również wydajność podczas typowych testów jest wyższa od poprzedniej wersji i dla przykładu program osiąga wynik o około 20% lepszy od poprzednika w SunSpiderze (u mnie dokładnie 864,4ms vs 1036,4ms).

Wszystko wskazuje więc na to, że programiści odpowiedzialni za rozwój IE nie próżnują… nadal jednak czekam na pełnoprawną wersję beta. Nową kompilację Internet Explorer 9 Platform Preview pobrać można z witryny: www.ietestdrive.com.

Skomentuj

