Jak uzyskać dostęp zdalny do komputera z Androida?

5 lipca 2010

Ostatnio natrafiłem na bardzo fajne narzędzie. PocketCloud Beta, bo o nim mowa, jest prostym klientem dostępu zdalnego, dedykowanym telefonom z Androidem. O samym programie wspomniałem na łamach Komputer Świata. Jednak teraz chciałbym wyjaśnić konfigurację: zarówno klienta, jak i samych okienek Microsoftu, bo myślę, że ta może być problematyczna.

Konfiguracja systemu Windows.

Jak skonfigurować Windows w celu możliwości podłączenia zdalnego, wyjaśnię na przykładzie ostatniej wersji okienek – 7. W tym celu należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na Komputer i wybrać Właściwości. Następnie należy przejść do Zaawansowane ustawienia systemu, następnie do karty Zdalny. W sekcji Pulpit zdalny zaznaczamy Zezwalaj na połączenia z komputerów z dowolną wersją Pulpitu zdalnego (mniej bezpieczne).

Konfiguracja PocketCloud.

Po uruchomieniu PocketCloud należy nacisnąć przycisk + w prawym, górnym rogu ekranu. Następnie wybieramy protokół RDP. Wpisujemy nickname (tu może być cokolwiek) i uzupełniamy pozostałe sekcje. W polu Host address podajemy numer IP komputera, z którym mamy zamiar się połączyć. Następnie wpisujemy nazwę użytkownika i hasło dostępu (mogą być te same, których używamy w Windows). Dodatkowo wybrać można, z rozwijalnej listy, rozdzielczość ekranu. Zatwierdzamy przyciskiem Save i już można podłączyć się do Windows.

Dzięki PocketCloud udało się mi wczoraj spędzić całkiem przyjemne popołudnie. Miałem „małą” awarię systemu i nie obyło się bez reinstalacji. Dzięki klientowi, mogłem spędzić ten dzień w miłym towarzystwie, na powietrzu. Czynności poinstalacyjnych systemu dokonałem już z poziomu klienta, popijając zimne piwko :-).

 

Komentarzy 20 to “Jak uzyskać dostęp zdalny do komputera z Androida?”

  1. Songossj6 said

    witam, przeczytalem twoj wpis i dziekuje bardzo za konfiguracje :D jednakze na potkalem pewien problem mam sgs 2.1 androidem… na laptopie viste… w ustawieniach zdalnych w pc mam tylko opcje pomoc zdalna natomiast nie mam pulpitu zdalnego :( mam zaisntalowny wyse i cloudpocket na phonie. nie moge sie polczyc :/ z gory dziekuje za pomoc :D

  2. Dawid said

    Witam,
    Generalnie w Viście opcja znajduje się w tym samym miejscu. Pracujesz na koncie z uprawnieniami administratora?

  3. wojaczek said

    Hej, ja właśnie mam problem próbuję się połączyć ale wyskakuje mi taki komunikat: Błąd logowania: Ograniczone konta użytkownika. Do możliwych przyczyn należą niedozwolone hasła, ograniczenia godzin logowania lub wymuszanie ograniczenia zasad. Co ja mogę teraz z tym zrobić?

  4. wojaczek said

    btw: pracuję na koncie z uprawnieniami admina

  5. przydalo sie ;) said

    szukalem, szukalem i to jest dla mnie najlepszy sposób;) dzieki xD

  6. Seu said

    Niestety, nie działa. „Could not connect to server”

  7. Seu said

    Po wielu próbach, w końcu się udało. Świetna aplikacja!

  8. Seu said

    I jedna uwaga. Skoro reinstalowałeś system, to jakim cudem sterowałeś całym procesem przez telefon? Aplikacja wymaga, by na komputerze również był zainstalowany klient…

  9. Dawid said

    Aplikacja wcale nie wymaga klienta na PC… skąd ten pomysł? Czy coś się zmieniło od kilku miesięcy w PocketCloud, a ja o tym nie wiem? :-) W sumie nie korzystam już od dłuższego czasu z Androida, a więc z tej aplikacji również…

  10. maku said

    @Dawid – ta aplikacja (zresztą jak każda inna korzystająca z połączeń ze zdalnym pulpitem) wymaga do połączenia z PC poprawnie skonfigurowanej i włączonej opcji pulpit zdalny, oraz skonfigurowanego połączenia sieciowego, a co za tym idzie nie da się dokonać „czynności instalacyjnych” zdalnie, chyba że nie masz na myśli instalacji systemu operacyjnego a instalację/konfigurację aplikacji na PC.

    ps.
    Dzięki za info o aplikacji – tego szukałem

  11. Dawid said

    @maku: tak, chodziło oczywiście o czynności poinstalacyjne/konfiguracyjne systemu.

  12. Warson said

    Ale tam mi program każe podać nazwe użytkowanika i hasło, a ja takowych na windowsie nie używam to co wtedy? Kiedy zlostawiam puste nie da się zalogować bo ciągle wyświetla okienko do wpisania hasła…

  13. Misiek said

    Niestety pokazuje się, że „could not connect to server”. :/ I co teraz zrobić?

  14. Hi there, juyst became aware of your blog through Google, and found that it’s truly informative.

    I am gonna watch out for brussels. I’ll appreciate
    if you continue this inn future. A lot of people will be benefited from your writing.
    Cheers!

  15. Right here is the perfect site for anyone who wants to understand this topic.
    You realize so much its almost hard to argue with
    you (not that I actually will need to…HaHa).
    You certainly put a fresh spin on a subject that has been discussed for decades.
    Excellent stuff, just great!

  16. Amelia said

    But it is not so good for drying food, since it takes less than 200 degrees to dehydrate food.

    Simply open a box of baking soda and set the open box on the middle rack
    in your oven. Before purchasing any appliance for your
    home, you must read reviews from users and experts given on the online shopping portals.

  17. This in particular should rreally help to conttrol frizz.

    You can also get repairing work at your existing
    roof making it better and doing required modifications so that
    it cann last longer. Oiil based finishes are less expensive, feel smoother to the touch and tend to have a richer look than waterr based urethanes.

  18. Now the very first matter you must do straight away soon after the collision is speak to your
    insurance policies business. Only a specialized lawyer is well-versed with the clauses of the
    law and can determine how much compensation you are entitled to get.
    It is also possible for people to request information about the success rate of the attorney in handling
    cases related to car accidents.

  19. Rubye said

    I think this is one of the most important
    information for me. And i am glad reading your article.
    Butt want to remark on few general things, The web site style
    is great, the articles is really nice : D. Good job,
    cheers

  20. iMe said

    Dzięki za przydatne wskazówki, udało się :)

Dodaj komentarz