Windows 7 RTM jednak w sierpniu – wytypowałem idealnie

17 marca 2009

Kilka dni temu zastanawiałem się, analizowałem i wytypowałem sierpień br. jako miesiąc ukończenia prac nad Windows 7. Poniżej przedstawię Wam pokrótce proces analizy, żeby nie było, że z kosmosu sobie to wziąłem ;-) Tymczasem co się jednak okazało? Rosyjski serwis Wzor.net dotarł do oficjalnego dokumentu Microsoftu, który zawiera rozpiskę poszczególnych etapów rozwoju sztandarowych produktów dla uczestników TAPu: Windows i Office’a.

Gigant z Redmond przesunął datę premiery Windows 7 RC na maj br. To opóźnienie nie wpłynęło jednak na całokształt postępu przy opracowywaniu następcy Visty. Edycja RTM ma zostać skompilowana – według założeń harmonogramu – pod koniec lipca. Udostępniona zostanie testerom i subskrybentom TechNetu Plus i MSDNu już w sierpniu. Więcej przeczytacie tutaj.

Jak jednak do tego doszedłem? Tak więc cofnąłem się w czasie, do lipca 2005 roku, kiedy to Microsoft udostępnił pierwszą betę Visty. Niemal rok zajęło Redmond opracowanie drugiej bety następcy XP. Później prace zostały przyspieszone (pewnie też dlatego mamy taką Vistę, jaką mamy). Pierwszy kandydat na wersję finalną został wydany w październiku 2006 roku. Po miesiącu mieliśmy już wersję RTM.

Przy Windows 7 Microsoft znacznie przyspieszył cykl produkcyjny. Pierwsza beta została upubliczniona w styczniu, drugiej nie będzie. Gigant z Redmond od razu przeskakuje do wersji RC. Wnioskując, że Microsoft nie potrzebuje więcej czasu, niż kolejne dwa, trzy miesiące na skompilowanie finalnej wersji produktu, obstawiłem więc sierpień. Teraz zostało to potwierdzone, a ja nie muszę świecić oczami :-)

Jedna odpowiedź to “Windows 7 RTM jednak w sierpniu – wytypowałem idealnie”

  1. […] Microsoft udostępni publicznie następcę pakietu biurowego z 2007 roku… Pamiętam, jak udało mi się wytypować koniec prac nad Windows 7 (ogłoszenie statusu RTM) – na długo, przed zakończeniem owych […]

Dodaj komentarz